Pioneer MCS-FS232

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer MCS-FS232 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

gerritdo 08-10-2015
Geschreven voor: Pioneer MCS-FS232

Speelt CD, DVD echter geen blue-ray jammer want zo oud is deze set nog niet.

nrg50 23-06-2015
Geschreven voor: Pioneer MCS-FS232

De Pioneer MCS-FS232 is een absolute miskoop! Het apparaat speelt maar enkele dvd's af, en zelfs een gloed nieuwe (originele) dvd kan het apparaat niet af spelen. Het apparaat start erg traag op, en reageert regelmatig niet op de fysieke function knop. Daarvoor moet je het apparaat uit, en weer aan zetten. Het wisselen tussen de kanalen (HDMI1, HDMI2, optisch) gaat niet automatisch, iets wat zelfs een HDMI switch van enkele euro's al kan. Tot slot maakt de ventilatie motor erg veel herrie. Wij hebben erg veel spijt van deze aankoop!

willem47 08-07-2014
Geschreven voor: Pioneer MCS-FS232

Sinds een week in bezit.
Eerst het aansluiten is een drama, instellen nog erger, waarom er zoveel knoppen op de afstandsbediening zitten weet ik niet, het meeste werkt toch niet.
geluid is op zich prima, maar je kan bijna niets instellen.
Echt heel hard is de beloofde 510 watt ook niet.
Het meest storende is nog wel het gezoem, het apparaat zelf is zeker niet stil.
Zou ik deze aanraden?? Nee, zeker niet.

Rene-tjuh 14-10-2013
Geschreven voor: Pioneer MCS-FS232

De Pioneer MCS-FS232 heb ik na 2 dagen al vervangen door een ander product. De MCS-FS232 is een complete teleurstelling. De rede van aankoop was het gebrekkige geluid door ouderdom op een LCD TV met optische output. Bijkomend voordeel zou zijn dat het product streaming media ondersteund, wat mijn tv ook wel doet, maar bij een kleine netwerk fout al hapert. Helaas, de streaming media functionaliteit op de MCS-FS232 is nog erger. Veel HD content hapert. En veel content van lagere resolutie wordt door het systeem al niet eens weergegeven als aanwezig, laat staan dat dit wordt afgespeeld.

Het gebruiksgemak is er nagenoeg niet, buiten dat de knoppen van de afstandsbediening als beton voelen bij het indrukken, registreert de MC-FS232 ook veel handelingen op de afstandsbediening niet. (1 op de 4 handelingen ongeveer) Daarbij moet je voor de instellingen van het geluid veelal in het hoofdmenu zijn, maar wanneer het hoofdmenu actief is, zijn alle andere functies gestopt, en is dus geen geluid aanwezig dat af te stellen valt. Ook wordt bijna geen informatie weer gegeven op het LCD display, dus voor het maken van een instelling moet de TV aan staan. Ook het aanpassen van het volume van de subwoofer kan enkel vanuit het menu, waarbij de media opnieuw gestart moet worden wanneer je verder wilt kijken naar de film waar je naar aan het kijken was. (Ofwel, veel zoekwerk hierna, en pijn in de vingers van de zware knoppen op de afstandsbediening)

Mogelijkheden zijn er wel, maar voor alles dat je met dit systeem wilt doen moet je geduld hebben, heel veel geduld. Alles dat geladen moet worden duurt geruime tijd. Wel ontbreekt een mogelijkheid tot het aanpassen van het gedrag van de interne ventilator. Normaal wil je hier uiteraard niets mee doen, maar bij een zacht volume springt de ventilator al aan, en dit is duidelijk hoorbaar. Zelfs bij normaal volume voor het kijken van een TV uitzending is de ventilator nog duidelijk hoorbaar, en erg irritant.

Op de vormgeving valt weinig aan te merken. Speakers zien er netjes en stijlvol uit, en ook de speler zelf mag gezien worden. Voor de speakers zijn zelfs twee type beugels mee geleverd, waarmee de keus gemaakt kan worden of de speakers horizontaal of verticaal op de voet moet komen.

Ook bij de geluidskwaliteit gaat het helemaal mis. Het meestal prettige Pioneer geluid mist hierbij. Het luisteren naar muziek is nog enigszins te doen, al zijn er tal van goedkopere sets waarbij het geluid velen malen beter is. Maar bij het kijken van een dvd of andere media content moet je niet verwachten om op een normaal volume spraak te kunnen verstaan. Zelfs bij het instellen van de front speakers op +6dB (Het maximum), en de subwoofer op -6dB (Het minimum), basboost uit, en EQ op Nieuws (Voor spraak dus, met minder laag er in), valt spraak gewoon nog altijd niet te verstaan door de overdreven aanwezigheid van de sub. Een door de gebruiker naar smaak in te stellen EQ is niet aanwezig, dus ook hier kan niet veel aan veranderd worden. Wel moet gezegd worden dat de bas, ten opzichte van het formaat van de subwoofer, erg netjes klinkt. Maar helaas dus wel te hard.

De algemene prestatie voor de MCS-FS232 wordt voornamelijk omhoog gehaald door de vormgeving, maar dit is natuurlijk niet waar een dergelijk product voor wordt aangeschaft. Dit product zal ik ook zeker niet aanraden aan anderen, zelfs niet aan diegene die er van houden dat de bassen wat harder zijn. Binnen 2 dagen heb ik dit product omgeruild voor de Samsung HT-FS6200, een slag duurder, maar velen malen meer waar voor je geld.